2 mars 2012

Riset


Om jag inte pallrar mig till frisören och ägnar mitt hår lite kärlek kommer vi nog kunna hänga fjädrar i det och använda det som påskris.

När klippte jag mig senast? Hm... Maj 2010. En ganska kort page, en typisk lättskött-icke-dra-vänlig-mamma-frisyr. Och innan dess? Ytterligare en page (men lockig) i januari 2008. Och jag går aldrig och toppar däremellan. Glömmer av fram tills håret blir så långt att jag sätter armbågen på det när jag ska ta mig upp ur sängen.

Så jag har kommit fram till att en "frisyr" kommer det nog dröja innan jag klipper igen. Nu ska det få vara långt en lång tid framöver. Nu är det jag som ringer frisören för lite toppning. Snart. Kanske nästa vecka. Eller i april. Eller lagom till jul (missta mitt hår som julkärve?)

Men nu får det nog vara dags. Snart. Kanske nästa vecka. Eller i april. Eller lagom till jul.

2 kommentarer:

Cloo Collection sa...

Åh det är så fint och påminner mig om våra mellanstadiedagar. Den dagen du hade klippt av ditt långa hår kändes det nästan som att jag inte kände min bästis längre. Tur att det gick över på ett par timmar. :) kram

Emma sa...

Maria: Och den klippningen var den första av många års dramatiska frisörbesök. :)

Ska vi minnas högstadiet lite granna också och jämföra hängselbyxetjejen med röda flätor från 7:an och svårthåriga punkbruden i 9:an? :)