2 januari 2012

Samlaren

Jag har några samlingar här hemma. Den första började med en tallrik för kitschvärdets skull, är ingen rojalist precis. Sedan blev dom fler och fler. Just nu får inte riktigt alla plats.

tallrikar02 tallrikar01

Har fått sätta upp lite regler, eftersom man stöter på en del tallrikar på loppisarna.

1.) Måste vara blå.
2.) Måste tilltala mig estetiskt på något sätt.
3.) Enbart tallrikar till minne av kungabröllop eller dop.

Nästa samling har inga regler, är det gulligt nog slår jag till!

rådjur02 rådjur01

Sista samlingen var jag mycket mer manisk med för några år sedan. Marit Bergman-samlingen. Har en hög t-shirtar i alldeles för liten storlek i garderoben eftersom 17-åriga jag var något nättare och gillade dessutom en tight passform. Pärlan i samlingen är en årsbästa-mix-skiva med Marit-pysslat omslag som en butik lottade ut i sin julkalender. Den syns lite på bilden, med sitt rosmönstrade omslag.

marit01

Antar att mina små samlingar kvalificerar sig som "tjejsamlingar". Ibland blir man ju lite trött på sådant, precis som en del andra. Men jag antar att det gav lite uppmärksamhet till Språkrådet i år också.

2 kommentarer:

Jenny DosFamily sa...

Snyggt! ser dock ut som om du saknar den jag har.
/Jenny Dosfamily

Emma sa...

Nu har jag något att leta efter! :)